| | |
Ciekawe zajęcia: Jak pracować z wartościami? |
|
|

|

|

|
Jak pracować z wartościami? |

|

|

|
Jak rozmawiać dzisiaj o wartościach? Wydawać by się mogło, że jest to temat mało interesujący dla młodych ludzi, którzy nazwani pokoleniem milenijnym raczej wolą przebywać z świecie wirtualnym, gdzie wartości takie jak rodzina, przyjaźń, potrzeba bycia akceptowanym są raczej drugorzędne. Oto przykład lekcji, podczas której uczniowie realizują podstawę programową, pracują na wartościach, a przede wszystkim nabywają umiejętność niezbędną podczas egzaminu maturalnego - uczą się argumentować. I tak lekcja poświęcona miłości zmienia się w analizę miłości romantycznej na tle wydarzeń z IV części "Dziadów" Adama Mickiewicza. |

|

|

|

|

|
Następnym krokiem jest wykorzystanie kart The Needs Kingdom. Uczniowie wykonują ćwiczenie pt. CHCĘ i POTRZEBUJĘ. Pracując w grupie uczą się pracy w zespole, rozmawiają między sobą, przekonują o podziale kart symbolizujących różne potrzeby i wartości. Następnym ćwiczeniem jest rezygnacja z poszczególnych kart. Z 25 na stole pozostaje 5. Czasem wypracowanie kompromisu okazuje się być niezwykle trudne, zwłaszcza, że każdy z uczniów ma swoje racje, do których stara się przekonać pozostałych uczestników zajęć. No bo jak można zrezygnować z wakacji, słodyczy, MP4, domu rodzinnego czy posiadania własnej przestrzeni życiowej? Nauczyciel przyjmuje rolę obserwatora, w chwilach szczególnego napięcia może wkroczyć do gry. Tym razem interwencja nie była potrzebna, a uczniowie klasy 2e doskonale poradzili sobie z poszczególnymi ćwiczeniami. Barwo! |

|

|

|

|

|

|

|

|

|
Tekst i zdjęcia: D. Warska Opracowanie WWW: MVS Gości: 1199 |  |
|