ZSMEiE w Toruniu
Trąba
RyjBuk
Menu ogłoszeń
   Strona główna
Bieżące
   Strona wydarzeń
Ważne wydarzenia
   Rok szkolny 2019 / 2020
   Rok szkolny 2018 / 2019
   Rok szkolny 2017 / 2018
   Rok szkolny 2016 / 2017
   Rok szkolny 2015 / 2016
   Rok szkolny 2014 / 2015
   Rok szkolny 2013 / 2014
   Rok szkolny 2012 / 2013
   Rok szkolny 2011 / 2012
   Rok szkolny 2010 / 2011
   Rok szkolny 2009 / 2010
   Rok szkolny 2008 / 2009
   Rok szkolny 2007 / 2008
   Rok szkolny 2006 / 2007
   Rok szkolny 2005 / 2006
   Rok szkolny 2004 / 2005
   Rok szkolny 2003 / 2004
   Rok szkolny 2002 / 2003
   Rok szkolny 2001 / 2002
   Rok szkolny 2000 / 2001
Z Kroniki ZSMiE
   Lata 1980...1989
   Lata 1970...1979
   Lata 1960...1969

Kronika ZSMEiE - Ważne wydarzenia - Rok szkolny 2014 / 2015

Ciekawe zajęcia: PUSTYNIA SONORA
61 - 2014/2015      Wstecz   Menu   Dalej   

PUSTYNIA SONORA

Oto przykład zajęć, które można przeprowadzić z uczniami, aby ćwiczyć umiejętność pracy w grupie, tworzenie się ról społecznych, rozwijanie umiejętności argumentowania, dyskutowania, rozwijanie kreatywnego myślenia.

PUSTYNIA SONORA
Opis sytuacji:
Sierpień, godzina mniej więcej 10 rano. Wasz samolot rozbił się przed chwilą na pustyni Sonora, w południowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych. Lekki, dwusilnikowy samolot z ciałami pierwszego i drugiego pilota spłonął. Zachowała się tylko kabina płatowca. Nikt z was nie jest ranny. Zanim nastąpił wypadek, pilot nie zdołał zawiadomić nikogo o tym gdzie znajduje się wasz samolot. Jednakże przed samym rozbiciem poinformował was, że znajdujecie się ok. 110 km na południowy-zachód od osady górniczej, będącej najbliższym skupiskiem ludzkim w okolicy, przy czym samolot zboczyło około 100 km. z kursu opisanego na planie lotu uwzględniającym widoczność obiektów na ziemi. Okolica jest zupełnie płaska. Oprócz rzadkich okazów dwóch gatunków kaktusów jest pozbawiona roślinności. W ostatniej prognozie pogody podano, że temperatura tego dnia wyniesie 45 C, co oznacza, że na powierzchni ziemi będzie 54 C. Ubrani jesteście w letnie ubrania - bluzy i koszule z krótkimi rękawami, spodnie, skarpetki, letnie obuwie. Każdy posiada chusteczkę do nosa. W sumie macie 2, 83 $ drobnymi i 85 $ w banknotach, paczkę papierosów i pióro kulkowe.
Zadanie:
Zanim samolot stanął w płomieniach udało wam się uratować 15 przedmiotów wymienionych na następnej stronie. Waszym zadaniem jest ocenić stopień przydatności tych przedmiotów dla waszego przeżycia według następującej skali ocen: 1 - rzecz najbardziej potrzebna, 15 - najmniej potrzebna.

Założenia:
liczba osób, która przeżyła katastrofę jest taka sama, jak liczba osób w waszej grupie,
grupa postanowiła pozostać razem,
wszystkie przedmioty są w dobrym stanie,
sytuacja ta przytrafiła się wam naprawdę. 27

Etap 1:
Każdy z członków grupy indywidualnie ocenia każdy przedmiot. Nie należy rozpoczynać dyskusji na temat sytuacji, ani omawiać poszczególnych przedmiotów dopóki każdy z uczestników nie dokończy swojej oceny.

Etap 2:
Kiedy wszyscy zakończą ocenę indywidualną należy dokonać wspólnej, grupowej oceny przedmiotów. Nie należy zmieniać własnej, zapisanej już oceny pod wpływem dyskusji.

Etap 3:
Poznanie oceny eksperta i podsumowanie wyników.

Ćwiczenie to wykonywali uczniowie klasy 1t. Byli bardzo zaangażowani w pracę podczas wykonywania poszczególnych poleceń, chętnie dyskutowali między sobą i argumentowali wybór poszczególnych przedmiotów. A przy tym doskonale się bawili. I lekcja języka polskiego wcale nie musiała być nudna.
Tekst i zdjęcia: D. Warska
Opracowanie WWW: MVS

Gości: 3418

W:2112433     P:2099945
Plan zajęć | Ważne Wydarzenia | Absolwenci | Rekrutacja | Kontakt | Spis treści
Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu

Telefon: (+48 56) 6544791
e-mail : zsmeie@zsmeie.torun.pl